Чому ми відчуваємо сонливість за кермом автомобіля? Вчені знайшли відповідь.

101

(Щоб не читати статтю – можете подивитися відео)

Нове дослідження показало, що природні вібрації в автомобілі змушують людей спати. Вони впливають на концентрацію уваги і пильність вже через 15 хвилин після водіння.

За оцінками, близько 20 відсотків. Загибель автомобіля пов’язана з втомою водія. Дослідники з Мельбурнського технологічного інституту в Мельбурні (RMIT) сподіваються, що їх результати досліджень можуть бути використані виробниками автомобільних сидінь для поліпшення їх конструкції, щоб допомогти водіям залишатися напоготові.

– Ми знаємо, що кожен п’ятий австралієць заснув за кермом. Ми також знаємо, що сонливість під час водіння є важливою проблемою для безпеки дорожнього руху », – сказав професор Стівен Робінсон, співавтор дослідження, що з’явився в журналі Ergonomics . – Коли людина втомилася, тобі не потрібно багато відчувати сонливість. Ми виявили, що м’які вібрації, що створюються автокріслами під час водіння, можуть ефективно заглушити мозок і тіло », – додав він.

Дослідження, проведене австралійськими вченими, показало, що постійні низькочастотні вібрації, які ми відчуваємо під час водіння автомобіля, поступово викликають сонливість навіть у добре відпочили і здорових людей. Цей ефект помітний після 15 хвилин водіння автомобіля, а через півгодини він робить істотний вплив на здатність до концентрації – говорять вчені.

Щоб уважно вивчити це явище, вчені перевірили 15 добровольців у віртуальному симуляторі. Тренажер був налаштований таким чином, щоб учасник мав монотонне водіння по двосмугової трасі. Крім того, симулятор був встановлений на платформі, яка вводила вібрації. Добровольці склали тест двічі: один раз з низькочастотної вібрацією (4-7 Гц) і один раз без вібрації.

Втома, викликана вібраціями, робить нас психологічно і фізіологічно більш важкими для виконання розумових завдань. Нервова система організму активізується, що призводить до змін у вашому серцебитті. Спостерігаючи за варіабельністю серцевого ритму у добровольців, учені змогли отримати об’єктивну оцінку ступеня сонливості під час 60-хвилинного тесту.

Протягом 15 хвилин після початку тесту на вібрацію у добровольців з’явилися ознаки сонливості. Протягом 30 хвилин сонливість вже була значною і вимагала додаткових зусиль для підтримки бадьорості і когнітивних функцій. Сонливість поступово збільшується під час тесту, досягаючи максимального рівня через 60 хвилин.

«Тепер ми хочемо протестувати більше добровольців, особливо щоб зрозуміти, якою мірою вік впливає на чутливість людини до вібрацій і викликану ними сонливість, а також на вплив таких проблем зі здоров’ям, як апное уві сні», – пояснив професор Мохаммад Фард, співавтор публікації.

Фард також визнав, що вібрації на деяких частотах можуть мати протилежний ефект і допомогти водіям бути напоготові. – Ось чому ми також хочемо дослідити більш широкий діапазон частот вібрації. Ви можете використовувати ці «хороші вібрації», сказав Фард.

Ці дослідження можуть допомогти підвищити безпеку дорожнього руху. Майбутні конструкції автомобільних сидінь можуть бути поліпшені за допомогою функції, яка зменшує «погані» вібрації або збільшує ті, які допомагають вам залишатися напоготові.

Джерело: Університет RMIT , фото люб’язно надано / jbsa.mil