Люди з великою кількістю друзів на Facebook діляться функцією.

2

(Щоб не читати статтю – можете подивитися відео)

Згідно з дослідженням, проведеним в Рурському університеті в Бохумі, Німеччина, люди з великою кількістю друзів у Facebook керуються матеріальними міркуваннями. Вони збирають і збирають друзів, як ніби вони є фізичними об’єктами.

Згідно з новим дослідженням, у матеріалістів у Facebook набагато більше друзів в порівнянні з людьми, які керуються різними цінностями в повсякденному житті. Вони ставляться до них як до речей. Вони також проводять набагато більше часу в Facebook і частіше порівнюють своє життя з життям інших людей у соціальній мережі.

Філіп Озімек, керівник дослідження, запропонував нову концепцію, що пояснює цей тип поведінки на сайтах соціальних мереж. Він назвав це теорією соціальної саморегуляції в Інтернеті.

– Матеріалісти частіше використовують Facebook, бо вони схильні об’єктивувати своїх друзів – вони купують їх, щоб збільшити своє майно. Facebook – чудова платформа для соціальних порівнянь. Містить мільйони профілів з інформацією про їх власників. І це безкоштовно, а матеріалісти люблять безкоштовні інструменти, – пояснив Озімек.

Автори провели дослідження 531 користувача Facebook, розділеного на дві групи. Перша група (242 особи) пройшла пілотне дослідження. Дослідження у другій групі полягала в тому, щоб перевірити результати групи.

Обидві групи заповнили анкети, щоб оцінити, як вони використовують Facebook, як вони порівнюють себе з іншими, як часто вони думають про друзів, як про об’єкти, які переваги вони можуть отримати від друзів із Facebook, і керуються вони матеріальними причинами. Їх також попросили вказати кількість друзів у Facebook.

Як в експериментальній, так і в перевірочної групах команда дослідників виявила кореляцію між великою кількістю друзів у Facebook і часом, проведеним в Facebook, схильностями порівнювати себе з іншими і объективацией друзів.

У своїй роботі дослідники підкреслили, що немає нічого поганого в тому, як матеріалісти використовують сайти соціальних мереж. Деякі люди досягають своїх цілей таким чином.

– Соціальні медіа-платформи мало чим відрізняються від інших видів діяльності в житті – вони є функціональними інструментами для людей, які хочуть досягнути своїх цілей. Хтось може запитати, чи дійсно споживання у Facebook робить нас щасливими, чи це ілюзія – такі питання також повинні стати предметом майбутніх досліджень, – оцінив Озімек.

Джерело: Heliyon , Science Alert , фото: CC BY-ND 2.0 / Flickr / Spencer E Holtaway