НАСА показує перші фотографії взаємодії надзвукових ударних хвиль.

103

(Щоб не читати статтю – можете подивитися відео)

НАСА успішно перевірило передові технології фотографування “повітря-повітря”, записавши перші в історії зображення взаємодії поширюються в повітрі ударних хвиль від двох надзвукових літаків у польоті.

Фотографії були зроблені в рамках дослідження конструкції надзвукового пасажирського літака, що міг би успішно замінити знаменитий літак Concorde. Новий пасажирський надзвуковий ехолот повинен бути побудований до 2021 році компанією Lockheed Martin. Згідно з планами, повна версія повинна розвивати швидкість 3000 кілометрів на годину і долати звуковий бар’єр без характерного звуку грому – чи суттєво його знижувати.

На знімках показані два літака Northrop T-38 Talon Air Force, що летять з надзвуковою швидкістю на відстані близько 9 метрів один від одного. Ударна хвиля, що поширюється в повітрі, виразно видно з обох сторін літака. Фотографії були зроблені з літака B-200, який знаходився над T-38.

Знімки були зроблені з використанням покращеної техніки Шлирена (візуалізація смуг), яка дозволяє спостерігати явища, невидимі неозброєним оком, і реєструє зміни в густині повітря або води. Поліпшена версія дозволяє збирати в три рази більше даних одночасно.

– Я в захваті. Ми змогли на порядок збільшити швидкість і якість наших фотографій », – сказав Дж.Т. Гайнек з Дослідницького центру Еймса НАСА.

Удосконалена система візуалізації здатна захоплювати високоякісні ударно-хвильові зображення – швидкі зміни тиску, які відбуваються, коли літак летить швидше швидкості звуку. Ці зусилля спрямовані на поглиблення знань про характеристики ударних хвиль.

Система буде використовуватися для збору даних, необхідних для розробки вже згаданого надзвукового пасажирського літака проекту X-59 Quiet SuperSonic Technology X-plane. Інженери сподіваються, що вони зможуть обмежити звукові ігри тихим гуркотом, який одного разу може призвести до зняття обмежень на надзвукові польоти над сушею.

Зображення, опубліковані НАСА, вперше показують, як ударні хвилі впливають один на одного. – Ми бачимо такий рівень деталізації, що я не думаю, що хтось бачив це раніше. Покращена техніка працює краще, ніж ми могли очікувати. «Це дуже великий крок», – сказав Ден Бенкс з Центру льотних досліджень Armstrong.

Джерело і фото: NASA