Польські студенти будують Hyperloop. Другий етап конкурсу SpaceX.

108

(Щоб не читати статтю – можете подивитися відео)

Дві команди з Польщі потрапили у другий етап змагання, організованого SpaceX Hyperloop Pod Competition ІІ. Команда Університету Гіпер Польщі та Команда ГиперЛодз.

Конкурс Hyperloop Pod Competition II – це конкурс, призначений тільки для студентів. Це друга частина конкурсу, організованого Элоном Муска, з вакуумним залізницям. У червні 2015 року SpeceX оголосив конкурс на розробку проектів, пов’язаних з транспортом Hyperloop. Він включав розробку концепцій, що стосуються самого виду транспорту та інфраструктури, пов’язаної з ним. У вересні 2016 року SpaceX оголосив другу частину конкурсу, але тільки для студентів. Команди змагаються тільки в будівництві вакуумної залізничної капсули.

Дві польські команди з Лодзинського технологічного університету – команда HyperLodz і команда студентів з Варшавського технічного університету та Вроцлавського технічного університету взяли участь у другому етапі університетського конкурсу. Команда з Лодзі також взяла участь в першій частині змагань і вийшла у фінал другого етапу.

Концепція високошвидкісних залізниць, що рухаються в довгому тунелі, відома вже як мінімум кілька десятиліть, проте ми знову зобов’язані Элону Маску, який у 2012 році представив своє бачення цього виду транспорту.

Проект передбачає використання технології магнітної левітації, що означає, що потяг буде рухатися не по рейках, а по магнітних подушках, створюваним потужними електромагнітами, встановленими на день вагонів. Такі рішення вже використовуються в світі. Завдяки цьому застосування проблема тертя була усунена, і залізниця зможе розвивати більш високі швидкості.

Сьогодні такі поїзди досягають найвищих швидкостей. Рекорд був встановлений 10 років тому японськими дизайнерами, які розігнали поїзд SCmaglev до 581,8 км / ч. Однак це не задовольняє Муску, який хоче подвоїти швидкість, досягнуту японцями. І це завдяки використанню вакуумного тунелю. Концепція переміщення в тунель, з якого викачано майже все повітря, усуне проблему опору повітря, яка додасть ще десятки або навіть сотні на вимірювач швидкості.

Залізниця, за задумом Муски, повинна бути дешевою, швидкої і екологічною. Це повинно бути приведено в дію сонячною енергією. З цією метою глава SpaceX заснував Hyperloop Transportation Technologies – компанію, яка повинна реалізувати проект. Перший вакуумний потяг з’явиться на маршруті з Лос-Анджелеса в Сан-Франциско. Пасажир подолає цей 500-кілометрову ділянку приблизно за 30 хвилин. Залізниця повинна розвивати швидкість до 1200 кілометрів на годину.

Маршрут буде прокладений на високих стовпах, завдяки чому буде досягнуто максимально короткий маршрут. Капсули повинні проходити в довгому тунелі, розрахованому на 6-28 людина. У тунелі не буде повного вакууму, буде присутній трохи повітря. Тому, щоб капсули не діяли як поршень, кожна з кареток використовувала систему всмоктування повітря, яка направляла їх внизу, створюючи додаткову подушку безпеки.

Ціле буде управлятися великими електромагнітами, які будуть встановлені нерівномірно. Їх буде більше в місцях прискорення і гальмування, і вони будуть час від часу розміщуватися на маршруті тільки для підтримки швидкості.

Коли буде створено перший Hyperloop? Не відомо У вересні 2013 року Маск заявив, що перша залізниця такого типу може бути створена через 7-10 років, але станеться це, ми побачимо.

Але не тільки імперія Маск працює на швидкісних залізницях з використанням вакуумного тунелю. Вчені з Китаю мають великі досягнення в цій галузі. Академія наук Китаю і Університет південного заходу Цзяотун представили концепцію будівництва вакуумної залізниці, яка повинна розвивати швидкість до 1000 км / ч. Китайці вже почали будівництво.

Джерело: space24.pl