Штучний інтелект знову обіграв Master Go і звільнився.

188

(Щоб не читати статтю – можете подивитися відео)

19-річний майстер Go повинен був визнати зверхність AlphaGo, розробленого компанією Google DeepMind. Китайський майстер зізнався, що був вражений несподіваними рухами програми.

AlphaGo – це програма, розроблена Google DeepMind. Його алгоритми являють собою поєднання методів нейронної мережі і машинного навчання. Програма розробляється з 2014 року, і спочатку вона використовувалася для перевірки того, як нейронна мережа буде використовувати глибоке навчання у грі на Go.

Це не перший раз, коли AlphaGo б’є людини в цій стародавньої китайської грі. У 2015 році програма перевершила професійного гравця Fan Hui, вигравши 5: 0. Рік потому, в поєдинку з одним з кращих професійних гравців в Го – Чи Седолом, програма виграла 4: 1. Він навіть був удостоєний почесного 9-го дана південнокорейської федерації го.

Однак Чи Седол зумів перемогти у четвертій грі. Це змусило команду DeepMind поліпшити алгоритм. З початку січня AlphaGo почала грати онлайн, вигравши 60 матчів. У матчах він переміг багатьох чемпіонів світу. Команда DeepMind тільки пізніше повідомила, що алгоритми AlphaGo були приховані під помилковим записом. Тому перед поєдинком чемпіона Китаю не було надано багато шансів.

Як і очікувалося, Ке Цзе поступився програмі. – AlphaGo – зовсім інший тип противника. Це як протистояти богу гри Го, – сказали китайці після матчу. Матч транслювався по телебаченню, але в Китаї уряд заблокував трансляцію. Це пов’язано з напруженими відносинами Пекіна з Google.

Експерти визнали, що цей поєдинок показав значні зміни в стилі AlphaGo. Програма перемогла Джі в дуелі в три раунди. Після перемоги представники DeepMind оголосили, що знімуть AlphaGo з дуелей з людьми. Вони також оголосили, що мають намір направити свої алгоритми на створення нових ліків або на створення нових революційних матеріалів.

– Системи штучного інтелекту довели, що вони здатні відкривати нові знання і розробляти нові стратегії. Прорив може бути дійсно дивовижним. Ми з нетерпінням чекаємо, що станеться найближчим часом, – сказав один з представників DeepMind.

Вчені роками тестували штучний інтелект в поєдинках з майстрами своїх дисциплін у різних логічних і стратегічних іграх. Почалося з поразки шахіста Гаррі Каспарова в 1997 році. Кращі гравці в покер також не могли впоратися з ІІ. На початку року Libratus переміг чотирьох гравців з топ-листів світу . Іди господарів теж впав.

Джерело: phys.org