У Росії створені воднево-повітряні паливні елементи для безпілотників

73

На міжнародному авіакосмічному салоні МАКС-2015 в Жуковському були представлені зразки безпілотних літальних апаратів (БЛА), що працюють на інноваційних воднево-повітряних паливних елементах, повідомляє сайт Об’єднаної авіабудівної корпорації.

Випробувальні польоти подібних безпілотників були проведені влітку 2015 року.

«Дані паливні елементи дозволяють беспилотникам перебувати в повітрі близько сорока годин, вони надійні і можуть працювати в суворих російських погодних умовах, а в найближчому майбутньому стануть придатні для використання в умовах Крайньої Півночі. Сфера застосування водневих паливних елементів дуже широка – від енергетики до автомобілебудування. Але саме на безпілотниках вдалося наочно продемонструвати практичну цінність розробок наших учених», – зазначив віце-президент РАН, директор Інституту проблем хімічної фізики РАН академік Сергій Алдошин.

Сучасні БЛА здебільшого використовують або бензинові двигуни, що передбачає шум, перешкоди, вібрацію, підвищену пожежонебезпечність, або електродвигуни, що живляться від акумуляторних батарей. Мотори на електриці позбавлені недоліків двигуна внутрішнього згоряння, але мають суттєві об’єктивні обмеження по часу польоту з-за значної маси і невисокою енергоємність акумуляторів.

Воднево-повітряні паливні елементи, що забезпечують двигун електроенергією, дозволяють об’єднати переваги обох типів БЛА.

У воднево-повітряних паливних елементів є кілька переваг, які доводять їх ефективність. Перш за все, високий коефіцієнт корисної дії – хімічна енергія палива безпосередньо перетворюється в електроенергію. Крім того, їх довговічність більше, ніж в акумуляторів – середній термін служби паливного елемента досягає 5000 годин. Вони також володіють високою екологічністю – в повітря виділяється лише водяна пара, не завдає шкоди навколишньому середовищу. Паливні елементи легше і мають менші розміри, ніж традиційні джерела живлення, менше нагріваються.