Загадка KIC 8462852: розпад комети або мегаструктура інопланетян

Астрономи повідомили про відкриття незвичайної зірки, яка була виявлена під час вивчення даних, отриманих космічним телескопом Kepler. Яскравість об’єкта KIC 8462852 час від часу значно падала, при цьому будь-якої закономірності у виникненні цих подій не простежується. Хоча вчені схильні вважати, що цьому є природне пояснення, деякі вважають, що всьому виною мегаструктура, побудована інопланетянами, повідомляє Universe Today.

З 120 тисяч зірок, досліджених в рамках Kepler Mission протягом 4 років, жодна з зірок, крім KIC 8462852, не мала подібних аномалій.

Зірка KIC 8462852 знаходиться в сузір’ї Лебедя на відстані 1,5 тис. світлових років від Землі. Під час спостережень протягом 1600 днів яскравість цього об’єкта падала до 20%, що можна пояснити проходженням перед зіркою планети (у разі проходження планети яскравість зірки стає менше на частки відсотка). Щоб викликати настільки сильне падіння яскравості який заступає зірку об’єкт повинен бути в два рази менше зірки. Для порівняння діаметр Юпітера в 10 разів менше діаметра Сонця. Між тим, KIC 8462852 в 1,5 рази більше нашого Сонця.

Вчені відкинули кілька можливих причин виникнення феномену, серед яких помилка в роботі інструментів телескопа, плями на зірці, наявність пилових дисків. За словами дослідників, найбільш правдоподібним поясненням падіння яскравості зірки є руйнування комети, яка продовжує розсипатися на більш дрібні фрагменти.

Деякі астрономи-любителі припустили, що KIC 8462852 може бути оточена так званої сферою Дайсона. На їхню думку, відкриття свідчить про існування високорозвиненої цивілізації, яка змогла побудувати мегаструктури розміром з планету, закрили світло від зірки. Таку концепцію запропонував американський фізик Фрімен Дайсон в 1960-х рр.